28 czerwca 2015

Stary Sącz -mój mały świat...kapliczki...


Zabieram was na dalszą „wycieczkę” po Starym Sączu, tym razem chce pokazać wam najpiękniejsze kapliczki miasteczka.


Będąc w Starym Sączu trzeba zobaczyć Kapliczkę św. Kingi , która znajduje się na placu św. Kingi.





Przydrożną Kapliczkę z figurą Chrystusa Miłosiernego.




Idąc dalej od strony Klasztoru w stronę Baszty, schodzimy schodami w dół...i tam naszym oczom maluje się Kapliczka św. Kingi , a obok źródełko. Pierwotna Kapliczka była drewniana i uległa zniszczeniu.




Kolejną , piękną Kapliczkę możemy podziwiać przy zbiegu ul.11- listopada oraz Morawskiego. Kaplica ta została zbudowana na miejscu gdzie znajdował się przyszpitalny, drewniany kościółek. Przez mieszkańców miasteczka , owa kapliczka nazywana jest jednak Kapliczką św. Floriana , ponieważ jest w niej figura tego świętego.




Obok jest jest kapliczka przydrożna z figurą Matki Bożej i Dzieciątkiem.




Idąc dalej w górę, widzimy kolejną Kapliczkę, która znajduje się przy ul.Krakowskiej.




Warto też wspomnieć o kapliczce na ul. Jana Kilińskiego. Wykonana jest z drewna i pomimo swoich niewielkich rozmiarów jest bardzo piękna.



...w drodze nad stawy...




Kończąc tą „wycieczkę „ pragnę zauważyć ,iż w Starym Sączu niemal na każdym kroku można zauważyć jakąś kapliczkę . Ja jednak chciałam przedstawić te , które według mnie są najciekawsze ,najpiękniejsze i najbardziej interesujące dla mnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz